دارالترجمه رسمی در سعادت آباد

دارالترجمه رسمی در شهرک غرب

دارالترجمه رسمی در شهرک غرب : شاید این ادعا که سکنه محلات خاصی از تهران به خدمات ترجمه رسمی نیاز بیشتری دارند پایه و اساسی رسمی و اثبات شده‌ای نداشته باشد، اما با نگاهی گذرا می توان دریافت که در کلانشهرها، افرادی که در مناطق به اصطلاح مرفه نشین آن سکونت دارند ارتباط بیشتری با این پدیده دارند .

به بیانی ساده تر زمانی که به دلایل مراجعه افراد مختلف برای ترجمه مدارک تحصیلی، پزشکی، کاری، سابقه بیمه، دارایی‌ها و مدارکی از این قبیل نگاه می کنیم، می بینیم که سفر به کشورهای خارجی و لزوم ارائه این مدارک به سفارتخانه های کشورهای دیگر برای دریافت ویزاست که عموماً آن ها را به این سوی کشانده و از آنجایی هم که داشتن چنین مسافرت هایی مستلزم داشتن تمکن مالیست، فلذا افراد بیشتری هم از مناطق مذکور در مقایسه با سایر نقاط در پی دریافت این خدمات هستند .

در همین رابطه شهرک غرب به عنوان یکی از این محلات، نه تنها بواسطه قشر به نسبت ثروتمندی که در آن ساکن بوده و انجام سفرهای خارجی در بینشان بیشتر دیده می شود، بلکه بواسطه پیشینه خود – ساخته شدن به دست آمریکایی ها و سکونت در آن پیش از انقلاب – و حتی نام غیر رسمیش (نام شهرک غرب به جای شهرک قدس) نیز ریشه هایی غربی داشته و انجام چنین مسافرت هایی از سوی اهالی آن پدیده ای شاذ یا غیرمعمول محسوب نمی شود .

با عنایت به این توضیحات بدیهیست که وجود یک دارالترجمه رسمی در شهرک غرب سبب می شود تا اهالی این محله بتوانند اسناد و مدارک مورد نیاز خود را به زبانی دیگر ترجمه کرده و تحت لوای دادگستری، قوه قضاییه و وزارت امور خارجه درستی و صحت محتوای آن را اثبات نمایند .

 

خدمات دارالترجمه رسمی در شهرک غرب

با فرض اینکه از خدمات یک دارالترجمه رسمی در شهرک غرب تا کنون آگاهی نداشته اید، اینک می دانید که کار این مراکز برگرداندن متنی از یک زبان به زبان دیگری می باشد (عموماً فارسی و انگلیسی به یکدیگر) . با عنایت به اینکه این ترجمه را صدها شخصیت حقیقی و حقوقی دیگر نیز می توانند انجام دهند، اما تنها این دفتر ترجمه اسناد رسمیست که بواسطه عبور از فیلترهای مراجع مذکور، معنایی با تطابق کامل با متن اصلی از روی ان ارائه داده که در سراسر دنیا پذیرفته شده می باشد .

با عنایت به این توضیحات خدمات دارالترجمه رسمی در شهرک غرب در چند بخش ارائه می شود که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت :

ترجمه حقوقی

نهاد و سازمان های مختلف از ثبت شرکت ها گرفته تا اداره مالیات، از آموزش و پرورش گرفته تا راهنمایی و رانندگی و از ثبت احوال گرفته تا بانک های مختلف در کنار ده ها مورد دیگر، زمانی که سندی را صادر می کنند، این سند دارای باری قانونیست که از یک سو دست بردن در آن جرم بوده و از سویی دیگر ترجمه آن ولو به نحوی صحیح از سوی هرکس یا هر مجموعه ای برای مراجع خارجی پذیرفتنی نیست .

از این روی تنها دارالترجمه ها که صلاحیت صاحب امتیازان هریک پس از قبولی در آزمون های دوره ای مشخص شده است اجازه ترجمه حقوقی اسناد و مدارکی نظیر مستندات معاملات فردی و تجاری، اسناد قضایی مانند احضاریه و ضمانت نامه‌ها و همچنین اوراق رسمی مربوط به بودجه یا لایحه‌های دولتی که برگرداندن آن ها در گرو دقت بالا، تسلط و داشتن تجربه ای زیاد است را دارند .

ترجمه حرفه‌ای

شاید بتوان ترجمه حرفه ای را مرز بین خدمات دارالترجمه های رسمی و غیر رسمی دانست، جایی که تنها کیفیت حرف اول را زده و ارائه تائیدیه ای از سوی مترجم دیگر اولویت ما نمی‌باشد . در همین رابطه از انواع فیلم های تبلیغاتی گرفته تا کتب راهنما، کاتالوگ و رزومه های کاری و تحصیلی، مقالات آموزشی و پژوهشی، منوی رستوران ها ، تارنماهای اینترنتی و … ، از جمله مهمترین زمینه هایی هستند که مترجمینی از جمله متخصصین فعال در دارالترجمه رسمی در سعادت آباد در آن فعالیت داشته و به ترجمه با کیفیت این نوشته ها می پردازند .

ترجمه لایسنس در دارالترجمه رسمی در شهرک غرب

گاهی لازم است تا در سفری خارجی – مثلاً حضوری ۶ ماهه در دبی – به جای آمد و شد با وسایل نقلیه عمومی یا تاکسی، خود رانندگی کرده و در خیابان ها تردد نمایید . در چنین شرایطی ارائه لایسنسی که توانایی شما را در این کار نشان دهد الزامیست . این مدرک که به طور مشخص گواهینامه رانندگیست چنانچه فارسی باشد اعتباری ندارد، چرا که افسر عرب زبان از محتوای آن چیزی متوجه نمی شود .

به همین منظور لازم است تا پیش از سفر ترجمه شده و در قالبی رسمی به شما ارائه گردد که این کار توسط دارالترجمه رسمی در شهرک غرب انجام می پذیرد .

سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی لازم به ذکر است که خدمات فوق به جز فارسی و انگلیسی به عربی، آلمانی، اسپانیایی، روسی، ایتالیایی، چینی، ترکی و فرانسوی نیز ارائه شده و شما می توانید در صورت نیاز از خدمات مترجم همزمان نیز استفاده نمایید . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید!

برای مشاوره رایگان هم اکنون با شماره های ثابت ۲۲۰۹۵۲۰۶ و ۲۲۰۹۷۱۸۴ یا شماره موبایل ۰۹۱۲۲۸۴۹۴۶۵ تماس حاصل فرمایید.

2 نظر در “دارالترجمه رسمی در شهرک غرب”

  1. سلام
    من ماه قبل مراجعه کردم و ترجمه هام انجام شد.
    خواستم بابت راهنمایی هایی که کردید از شما تشکر کنم
    اطلاعات شما به من در گرفتن ویزا واقعا کمک کرد با اینکه جزو وظایف شما نبود.
    از اینکه به دفتر شما مراجعه کردم بسیار خوشحالم و آرزوی موفقیت برای شما دارم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *